
 
Tlačová informácia  

zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu dňa 6. 4. 2022 

 

Na zasadnutí dňa 23. 2. 2022 Rada rozhodla, že s účinnosťou od 1. 4. 2022 upúšťa od opatrení, ktoré 

zaviedla Vyhlásením zo dňa 25. 3. 2021, na základe ktorého ukladala pri porušení zákona sankcie na 

najnižšej zákonom prípustnej úrovni. 

Na dnešnom zasadnutí Rada neuložila žiadnu sankciu, začala tri správne konania, päť konaní zastavila, 

trinásť sťažností uzavrela ako neopodstatnené alebo sčasti neopodstatnené, zvyšok programu tvorila 

licenčná agenda. Rada  

- začala správne konanie voči vysielateľovi Rádio WOW s.r.o. (program. služba Rádio WOW) vo veci 

možného porušenia § 68 ods. 7 písm. a) ZVR z dôvodu možného nevyužívania frekvencií 88,3 MHz 

Púchov, 104,4 MHz Považská Bystrica, 101,7 MHz Dubnica nad Váhom a 106,8 MHz Nové Mesto nad 

Váhom na účely, na ktoré mu boli pridelené; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi FRONTINUS s.r.o. (program. služba Rádio Frontinus) vo veci 

možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR v súvislosti vysielaním programov Global Rádia Frontinus 

v dňoch 7. 2. 2022 (o 9.00 a 13.00 hod.) a 9. 2. 2022 (9.00, 13.00 a 16.00 hod.) a programu Na pravé 

poludnie dňa 9. 2. 2022, v ktorých mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti zabezpečiť objektívnosť  

a nestrannosť spravodajského programu a oddelenie názorov a hodnotiacich komentárov od 

informácií spravodajského charakteru a vo veci možného porušeniu § 16 ods. 3 písm. d) ZVR v 

súvislosti s tým, že dňa 3. 2. 2022 mohol vysielať v rozpore s udelenou licenciou; 

- začala správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (program. služba TV 

MARKÍZA) vo veci možného porušenia § 20 ods. 4 ZVR (ochrana maloletých – časové zaradenie), ku 

ktorému došlo tým, že dňa 5. 2. 2022 o cca 20:20 a 20:33 hod. odvysielal komunikáty označujúce 

sponzora programu Športové noviny odkazom na jeho výrobok Clavin Platinum, čím mohlo dôjsť k ich 

nesprávnemu časovému zaradeniu; 

- zastavila správne konanie voči vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (program. služba TV 

MARKÍZA) vedené vo veci možného porušenia § 20 ods. 3 (ochrana maloletých -  JSO) v súvislosti 

s vysielaním programu Nezastaviteľný dňa 8. 8. 2021 o cca 20:38 hod., ktorý označil ako nevhodný pre 

maloletých divákov do 15 rokov; 

- zastavila správne konanie voči vysielateľovi RTVS (program. služba Jednotka) vedené vo veci možného 

porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR v súvislosti s vysielaním príspevku Očkovanie proti covidu prešetrí 

súd v Haagu dňa 1. 9. 2021 v programe Správy RTVS, v ktorom mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti 

zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajského programu; 

- zastavila správne konanie voči vysielateľovi RTVS (program. služba Jednotka) vedené vo veci možného 

porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR v súvislosti s tým, že dňa 20. 10. 2017 odvysielal v programe Správy 

RTVS príspevok informujúci o A. Babišovi v kontexte možného vplyvu na ním vlastnené média v Českej 

republike, čím mohlo dôjsť k porušeniu povinnosti zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť 

spravodajského programu (vec vrátená NS SR); 

- uznala za neopodstatnené sťažnosti na vysielanie 

 programu V politike (C.E.N. s.r.o., TA3) dňa 23. 1. 2022, v ktorom sťažovateľovi prekážalo, že 
hostka V. Remišová hovorila o R. Ficovi, ktorý nebol prítomný,  

 programu O 5 minút 12 (RTVS, Jednotka) dňa 13. 2. 2022 s hosťami J. Krúpom, M. Klusom,  
M. Kérym, P. Kmecom a témou eskalácie napätia na ukrajinsko-ruskej hranici, v súvislosti 
s ktorým 13 sťažovatelia namietali napr. že moderátor nedodržiaval zásady objektívnosti 

http://rvr.sk/aktualita-aktualizovane-vyhlasenie-rady-k-situacii-v-elektronickych-mediach-sposobenej-koronavirusom


 
a nestrannosti, považovali ho za tendenčného a nedostatočne profesionálneho, keďže podľa nich 
nezvládol usmerniť dynamickú a emotívnu diskusiu, ktorá vyústila do hádky a osočovania  
s expresívnymi výrazmi,  

 programu O 5 minút 12 (RTVS, Jednotka) dňa 27. 2. 2022 s hosťami M. Šipošom a J. Blanárom  
a témami týkajúcimi sa vojny na Ukrajine, v ktorom podľa sťažovateľa moderátor porušil zásady 
objektívnosti, kládol sugestívne otázky a podsúval odpovede, 

 programu Správy RTVS dňa 7. 3. 2022, v ktorom podľa sťažovateľa dostali neprimeraný priestor 
stanoviská A. Putina,  

 programu Noviny (MAC TV s.r.o., JOJ) dňa 9. 3. 2022, v ktorom podľa sťažovateľa došlo 
k prekrúcaniu ukrajinskej histórie vyjadreniami M. Kollera, 

 programu Nemocnica (MAC TV s.r.o., JOJ) dňa 3. 2. 2022, v ktorom podľa sťažovateľa odzneli 
urážlivé vyjadrenia zamerané proti rase/náboženstvu,  

 programu Bez servítky (MAC TV s.r.o., JOJ) dňa 15. 2. 2022, v ktorom sťažovateľovi prekážali 
detailné zábery na zadok a prsia účinkujúcej a odvysielanie vulgarizmu, 

 a sťažnosť na vysielateľa Rádio Rebeca, s.r.o., ktorý údajne nevyužíva frekvenciu 99,8 MHz 
Liptovský Mikuláš na účely vysielania rozhlasovej programovej služby Rádio Rebeca, čo sa 
nepotvrdilo. 

 
Závery všetkých bodov programu zasadnutia Rady dňa 6. 4. 2022 sú zverejnené na webovej stránke Rady. 
V sekcii „Zasadnutia Rady“ je k dispozícii aj zvukový záznam zo zasadnutia a pracovné materiály 
Kancelárie Rady k jednotlivým bodom programu.  
 

 

 

 

ZDV – zákon č. 220/2007 Z. z. o digitálnom vysielaní   

ZVR – zákon č. 308/2000 Z. z. o vysielaní a retransmisii  
 
 
 

Kontakt pre médiá:  
Mgr. Lucia Michelčíková, PhD. 
hovorkyňa      
Rada pre vysielanie a retransmisiu  
+421 918 696 286  
lucia.michelcikova@rvr.sk 
 

 

 

 

http://documents.rvr.sk/_file_system/zavery_2022-04-06.pdf
mailto:lucia.michelcikova@rvr.sk

