
 
 

 

 
 

Tlačová informácia 
zo zasadnutia Rady pre vysielanie a retransmisiu, ktoré sa konalo dňa  

21. 10. 2020 v sídle Rady pre vysielanie a retransmisiu 
 
 
Z dôvodu ekonomických dopadov spôsobených súčasnou situáciou na elektronické médiá, Rada aj 
na dnešnom zasadnutí v súlade s uverejneným Vyhlásením ukladala pri porušení zákona sankcie na 
najnižšej zákonom prípustnej úrovni. Rada bude počas mimoriadneho obdobia šírenia vírusu 
COVID-19, okrem výnimočných prípadov závažného porušenia zákona, takto postupovať aj naďalej. 
 
Rada tiež v súlade s uverejneným Vyhlásením a na základe žiadosti Asociácie rádií Slovenska, 
nebude až do odvolania od rozhlasových vysielateľov požadovať zasielanie štatistiky o odohraných 
slovenských hudobných dielach za kalendárny mesiac, a to ani spätne. Rada však zároveň žiada 
vysielateľov aby aj napriek vyššie uvedenému opatreniu súčasnej vážnej situácii, dbali na plnenie 
povinností podľa § 28b zákona o vysielaní a retransmisii v čo najväčšej miere. 
 
Rada apeluje na vysielateľov, aby zvážili predovšetkým s ohľadom na maloletých divákov vhodnosť 
typu programov, do ktorých vkladajú sprievodné informácie súvisiace s koronavírusom, ktoré môžu 
medzi maloletými divákmi vyvolať paniku; 
 
Na dnešnom zasadnutí Rada pre vysielanie a retransmisiu:  
 

• uložila sankciu – pokutu 663 eur  vysielateľovi MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o. (programová 
služba TV MARKÍZA), za porušenie § 20 ods. 3 ZVR, v súvislosti s odvysielaním programu Dvě 
nevěsty a jedna svatba, dňa 23. 2. 2020 o cca 11:28 hod., ktorý obsahoval vulgárne, 
obscénne a expresívne vyjadrovanie, ktoré podmieňujú jeho klasifikáciu ako nevhodného pre 
maloletých divákov do 15 rokov, čím jeho označením v časoch od cca 11:28:13 hod. (začiatok 
programu) do 11:47:09 hod., od cca 11:56:10 hod. do 12:15:39 hod. ako nevhodný pre 
maloletých do 15 rokov a v časoch od cca 12:24:42 hod. do 12:48:44 hod. a od cca 12:57:40 
hod. do 13:22:30 hod. ako nevhodný pre maloletých divákov do 12 rokov, čím vysielateľ 
nesprávne uplatnil JSO; 

• uložila sankciu – pokutu 663 eur vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ PLUS) za 
porušenie § 20 ods. 3 ZVR, v súvislosti s vysielaním programu Laky Royal, dňa 22. 2. 2020 
o cca 20:08 hod., ktorý označil ako nevhodný pre maloletých do 12 rokov napriek tomu, že 
obsahoval vulgárne vyjadrovanie, expresívne vyjadrovanie a vulgárne vyjadrovanie ktoré 
vzhľadom na kontextuálny výskyt, frekvenciu výskytu, spôsob a formu spracovania alebo 
zobrazenia a vzhľadom na charakter, druh, umelecké a morálne posolstvo diela alebo 
programu možno považovať za primerané vekovej skupine maloletých od 15 rokov, pre ktoré 
mal byť klasifikovaný ako nevhodný pre maloletých divákov do 15 rokov, čím došlo 
k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

• uložila sankciu – upozornenie na porušenie zákona spoločnosti Niko Lagerfeld s.r.o., za 
porušenie § 63a ods. 1 ZVR, v súvislosti s tým, že dňa 31. 3. 2020 na internetovej stránke 
https://tazkytyzden.sk poskytoval audiovizuálnu mediálnu službu na požiadanie bez oznámenia 
údajov Rade; 

http://rvr.sk/aktualita-vyhlasenie-rady-k-situacii-v-elektronickych-mediach-sposobenej-koronavirusom
http://rvr.sk/aktualita-vyhlasenie-rady-k-situacii-v-elektronickych-mediach-sposobenej-koronavirusom
https://tazkytyzden.sk/


• začala správne konanie voči vysielateľovi Rozhlas a televízia Slovenska (programová služba 
Jednotka) vo veci možného porušenia § 19 ods. 1 písm. b) ZVR, z dôvodu vysielania programu 
OTO 20 Ročník, dňa 5. 9. 2020, v ktorom mohlo dôjsť k znevažovaniu alebo hanobeniu na 
základe viery a náboženstva; 

• začala správne konanie voči vysielateľovi C.E.N. s.r.o. (programová služba TA3) vo veci 
možného porušenia § 16 ods. 3 písm. b) ZVR, v súvislosti s tým, že dňa 28. 8. 2020 odvysielal 
program Ranné správy (príspevok Rúška a ich nosenie) v ktorom mohlo prísť k porušeniu 
povinnosti zabezpečiť objektívnosť a nestrannosť spravodajského programu;  

• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ), vo veci 
možného porušenia § 32 ods. 4 písm. a) ZVR, v súvislosti s tým, že dňa 5. 8. 2020 odvysielal 
komunikát propagujúci audiovizuálne dielo Tri billboardy kúsok za Ebbingom, v ktorom 
mohlo dôjsť k nezabezpečeniu povinnosti, aby bola reklama slušná;  

• začala správne konanie voči vysielateľovi MAC TV s.r.o. (programová služba JOJ), vo veci 
možného porušenia § 20 ods. 3 ZVR (ochrana maloletých – JSO) v súvislosti s vysielaním 
programu Kuriér, dňa 30. 7. 2020 o cca 22:32 hod., ktorý označil ako nevhodný pre 
maloletých do 12 rokov, čím mohlo dôjsť k nesprávnemu uplatneniu JSO; 

• začala správne konanie voči vysielateľovi Trnavská produkčná s.r.o. (programová služba 
Trnavské rádio) vo veci možného porušenia § 68 ods. 7 písm. b) ZVR, z dôvodu možného 
nevyužívania povolených parametrov pridelenej frekvencie 103,9 MHz Trnava.;  

• začala správne konanie voči spoločnosti NITRANET, s.r.o. vo veci možného porušenia § 17 
ods. 1 písm. c) ZVR, v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programových služieb 
bez súhlasu ich pôvodného vysielateľa; 

• začala správne konanie voči spoločnosti BYTHERM, s.r.o. vo veci možného porušenia § 17 
ods. 1 písm. c) ZVR, v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programových služieb, 
bez súhlasu ich pôvodného vysielateľa; 

• začala správne konanie voči spoločnosti OBEC SAT s.r.o. vo veci možného porušenia § 17 
ods. 1 písm. c) ZVR, v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programových služieb 
bez súhlasu ich pôvodného vysielateľa; 

• začala správne konanie voči spoločnosti KABELOVKA, spol. s r.o. vo veci možného porušenia 
§ 17 ods. 1 písm. c) ZVR, v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programových 
služieb bez súhlasu ich pôvodného vysielateľa; 

• začala správne konanie voči spoločnosti MKTS s. r.o. vo veci možného porušenia § 17 ods. 1 
písm. c) ZVR, v súvislosti s možným poskytovaním retransmisie programových služieb bez 
súhlasu ich pôvodného vysielateľa; 

• zastavila správne konanie vedené voči spoločnosti Ringier Axel Springer SK, a.s., začatého 
z dôvodu podozrenia z poskytovania AVMS bez oznámenia údajov Rade; 

• zmenila licenciu na vysielanie televíznej programovej služby vysielateľovi RTVS, v časti 
podiely programových typov; 

• zmenila licenciu na vysielanie televíznej programovej služby vysielateľovi C.E.N. s.r.o., v časti 
právne skutočnosti spoločnosti; 

• zmenila licenciu na vysielanie televíznej programovej služby vysielateľovi Infoštúdio mesta 
Dolný Kubín, s.r.o., v časti podiely programových typov; 

• zmenila licencie na vysielanie rozhlasovej programovej služby vysielateľovi D.EXPRES, k.s., 
v časti podiely programových typov; 

• zmenila registráciu retransmisie poskytovateľovi retransmisie Jánovi Gregorovi v častiach 
územný rozsah retransmisie a počet prípojok; 
 

• uznala za neopodstatnené nasledujúce sťažnosti, respektíve ich časti, a to na: 
- vysielanie programu OTO 20 Ročník, zo dňa 5. 9. 2020 (všestrannosť informácií 

a názorová pluralita, RTVS, Jednotka);  



- vysielanie programu venovanom 90. výročiu narodenia bývalého prezidenta Michala 
Kováča, zo dňa 3. 8. 2020 (všestrannosť informácií a názorová pluralita, objektívnosť 
a nestrannosť spravodajských programov, RTVS, Rádio Slovensko);  

- vysielanie programu Zelená vlna špeciál, zo dňa 7. 8. 2020 (skrytá mediálna komerčná 
komunikácia, RTVS, Rádio Regina); 

- poskytovanie retransmisie programových služieb bez súhlasu pôvodného vysielateľa 
(NITRANET, s.r.o.); 

- poskytovanie retransmisie programových služieb bez súhlasu pôvodného vysielateľa 
(BYTHERM, s.r.o.); 

- poskytovanie retransmisie programových služieb bez súhlasu pôvodného vysielateľa 
(OBEC SAT s.r.o.); 

- poskytovanie retransmisie programových služieb bez súhlasu pôvodného vysielateľa 
(KABELOVKA, spol. s r.o.); 

- poskytovanie retransmisie programových služieb bez súhlasu pôvodného vysielateľa 
(MKTS s.r.o.); 

- poskytovanie retransmisie programových služieb bez súhlasu pôvodného vysielateľa 
(JURKOVIČ - ELEKTRO s.r.o.); 

- vysielanie reklamy Kooperativa, zo dňa 27. a 28. 8. 2020 (mediálna komerčná 
komunikácia nabádajúca na konanie, ktorým sa poškodzuje alebo ohrozuje život alebo 
bezpečnosť, MAC TV s.r.o., Jojko, JOJ); 

- vysielanie programu Športové noviny, zo dňa 25. 8. 2020 (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politickopublicistických programov, MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., 
TV MARKÍZA);  

- vysielanie programu Na telo, zo dňa 6. 9. 2020 (objektívnosť a nestrannosť 
spravodajských a politickopublicistických programov, vysielanie politickej reklamy, 
MARKÍZA – SLOVAKIA, spol. s r.o., TV MARKÍZA);  

- vysielanie Tlačovej besedy strany HLAS – sociálna demokracia, zo dňa 31. 7. 2020 
(vysielanie politickej reklamy, TA3. C.E.N. s.r.o.); 

 
 

Všetky uznesenia prijaté dňa 21. 10. 2020 budú zverejnené v zápisnici zo zasadnutia na webovej stránke 
Rady. 

 
Kontakt pre médiá:  
Mgr. Ivana Čaučíková  
hovorkyňa     
Rada pre vysielanie a retransmisiu  
mobil: +421 918 696 286  
tel.: +421 2 20 90 65 03 
mail: ivana.caucikova@rvr.sk 
 

 

mailto:ivana.caucikova@rvr.sk

